Rød Bluse Inspo

Sidsel og Lasse 2015

Så nåede vi til 2015 og er dermed up to date med vores kæresteføljeton indtil 2016 rinder ud. Det er sjovt med de her årsberetninger – jeg kan ikke undgå at tænke på dronningens nytårstale. Det er på sin vis meget voksent og højtideligt at gøre status på den måde! Men også rigtig skægt, i hvert fald for os, at kigge tilbage i arkiverne. Så får man virkelig også sat i perspektiv, hvor meget der i grunden kan ske i løbet af et år. Vi håber, I også får noget ud af at læse med, og ikke synes det bliver for (selv)højtideligt ;) Tit får indlæggene her åbnet op for nogle gode snakke i kommentarfeltet om langdistanceforhold, praktik, uni, jobsøgning, rejser og en masse andet, synes jeg.

Vores 2015 startede med et brag, må man sige. Jeg havde netop afleveret og forsvaret speciale, Lasse var hjemvendt fra København.. it was all good! Og så havde vi jo booket ferien over alle ferier – tre dage i NYC, efterfulgt af 12 dage i Tulum, toppet af med tre dages NYC i den anden ende også. Det er da en rejsesandwich, der er til at forstå! Inden rejsen havde vi nogle fine vinterdage hjemme i Aarhus, hvor jeg så småt skulle til at søge job. Lasses største issue den måned var hans hår! Han havde nemlig besluttet sig for at lade det vokse – med henblik på at prøve man bun-tendensen af. Men endte i stedet (heldigvis?) med denne nydelige frisure, som min dygtige lillesøster kreerede. I starten af februar pakkede vi kufferterne og fløj over til først frostgrader i New York og siden tropisk varme i Tulum. Turen var virkelig alt det vi havde drømt om og mere til. New York bød på udsalgsshopping, laaange gåture, burgers, sightseeing og elektrisk storbystemning. Tulum var paradiset fra postkortene – azurblåt hav, Maya-ruiner, kolde coronas, verdens bedste tacos og 100% afslapning. Det bedste af begge verdener. Hvis I vil se mere fra turen er der billeddagbog fra New York her, guide her, og tre indlæg fra Tulum her, her og her + guide her.

Efter rejsen lavede vi også et af bloggens mere grænseoverskridende spons-indlæg, men I tog heldigvis godt imod det, haha! Og jeg havde så meget plus på kontoen efter rejsen, at jeg kunne gøre et drømmekøb, som jeg stadig knuselsker. Efter turen til Mexico og New York begyndte vi for alvor at få mange rejserelaterede spørgsmål i kommentarfeltet, og har siden gjort meget ud af at beskrive hvordan vi booker billige rejser og finder destinationer. Et af de først rejseindlæg, som blev taget rigtig godt imod, var tips til at rejse billigt.

Hvis vi skal bevæge os videre i fortællingen, så bød de efterfølgende måneder på jobsøgning for mit vedkommende – en lidt ambivalent periode, da jeg ikke befandt mig så godt i situationen. Heldigvis varede det kun indtil maj, hvor jeg landede jobbet som Digital Producer hos Hele Vejen. Imens knoklede Lasse med speciale, som han skulle aflevere til august. Heldigvis ventede der os endnu et lækkert afbræk i maj måned, i form af en uges rejse til Israel. Igen en kanongod tur – og klart en af de mest lærerige, vi har været på. Landet burde næsten være obligatorisk rejsepensum :) Se rejsedagbog derfra her og her + guide her. Foråret bød også på MoMu-besøg, første (af mange!) besøg på fine Bernth & Co og vores første SPOT Festival. Herefter ventede en dejlig sommer, som først for alvor blev god for Lasses vedkommende, da han havde afleveret speciale og kunne kalde sig en fri mand. Imens var jeg blandt andet på en dejlig tur til Kreta sammen med min familie. Det var dog ikke længe, Lasse fik lov til at holde sommerferie, han havde nemlig allerede fået job som PR & Marketing Coordinator hos Minimum inden specialeperioden var slut. Så da vi nåede til august startede en ny tilværelse for både Lasse og jeg med fuldtidsjob i hhv. Balticagade og Filmbyen. Det har været ret hyggeligt at arbejde så tæt på hinanden i den periode. Fx har vi fulgtes hjem sammen om eftermiddagen de fleste dage :)

Sammen med vores fuldtidsjobs fulgte også en øget indkomst (voksenløn, wuhu!), og vi begyndte så småt at gå med tanker om at købe en bolig sammen. Desværre fik vi ikke vores drømmebolig, som vi bød på i foråret 2016, så vi leder ufortrødent videre. Den nye økonomiske situation gav også anledning til et nyt indlæg om økonomi og prioritering. I efteråret 2015 kom vi også på nogle dejlige ture sammen. Bl.a. til smukke Falkenberg i Sverige, luksuriøse Comwell i Vejle og dejlige Madrid. Og vi besøgte igen, igen Food Festival. Efterhånden som kulden og vinteren kom snigende begyndte vi at hygge mere og mere indendøre – bl.a. til julesøndag hos Kähler og i Lasses forældres sommerhus i Øer. Og vi fik såmænd også booket vinterferie til Puerto Rico, så vi havde lidt solskin at se frem til :) Vi skulle bestemt ikke klage på rejsefronten i 2015! Ellers gik dagene med en lidt mere rutinepræget hverdag, hvor vi arbejdede mandag til fredag og så ellers forsøgte at holde bloggen ved lige ved siden af!

I løbet af 2015 begyndte vi også på Ting Sidsel aldrig ville sige og Ting Lasse aldrig ville sige. De indlæg kunne vi måske tage op igen, de var faktisk ret sjove at skrive! :) Og vi beskrev vores tanker omkring det at blogge. Og sidst men ikke mindst, for at det hele ikke skal blive for rosenrødt, havde vi også indviet jer i nogle af de største irritationsmomenter i vores parforhold ;)

Vi håber I kunne lide indlægget om 2015 – og at I har lyst til at følge med længe endnu.

I kan læse alle indlæg i føljetonen her: 200720082009 #12009 #22010201120122013201420152016