72 timer i København - Sidsel & Lasse

72 timer i København

Reklame for Aarhus Airport

Vores låne-lejlighed på Nørrebro

I sidste uge var vi et smut i København, hvor der var lagt op til en blandet business and pleasure-tur. Vi havde begge nogle arbejdsopgaver i kalenderen, et par møder med forskellige samarbejdspartnere og så skulle der selvfølgelig også være plads til lidt kærestetid (eller ægteskabstid, som vi jo egentlig burde kalde det – det lyder bare en smule kedeligt, blev vi enige om, haha). Vi startede morgenen i Aarhus Airport, hvor vi spiste et par portioner grød inden vi hoppede på flyet, der (20 minutter senere!) landede i CPH. Derfra tog vi toget ind til Hovedbanegården og gik over til Bloggers Delights hovedkontor, hvor vi arbejdede resten af dagen. Vi var så heldige at kunne låne søde Natalies lejlighed på Nørrebro (som i øvrigt er til salg HER), så vi skulle ikke tænke på at booke hotel – det viste sig at være ret heldigt, da rigtig mange overnatningsmuligheder var helt booket op på grund af CPH Half om søndagen.

Pizza på Bæst

Efter endt arbejdsdag om torsdagen havde vi booket bord på Bæst, der ligger lige om hjørnet fra Natalies lejlighed. The Guardian har kåret stedet som én af de bedste pizzarestauranter i verden, ligesom I også havde anbefalet restauranten flittigt. Og vi må jo bare tilslutte os koret af begejstrede pizzaspisere! Deres fortolkning af en margarita med hjemmelavet stracciatella var ekstremt velsmagende. Selve området omkring Guldbergsgade, der også huser Mirabelle og Brus, er i øvrigt virkelig hyggeligt.

Morgenmad på Andersen og Maillard

Man kan vist godt sige, at denne tur havde maden som omdrejningspunkt, for næste morgen stod vi også op til endnu et festmåltid. Denne gang på hypede Andersen & Maillard, hvor vi indtog deres croissant med espressoglaze, surdejsbrød, æg og americanos. Simpelt, men virkelig vellavet. Herefter lagde vi vejen forbi H&Ms hovedkvarter for at besøge søde Christina, og efterfølgende begav vi os mod Bloggers Delight igen. Senere på dagen besøgte vi RIOTS og Sidsel tog herefter i Magasin, hvor en af de brands, hun arbejder med, afholdt event.

Takeaway fra Hey Darling

Med sådan et tætpakket program var det rart at kunne falde om i sofaen fredag aften med en gang takeaway. Vi valgte at få bragt ud fra Hey Darling, og selvom det tog på den gode side af en time at få bragt maden, var det ventetiden værd! Det var virkelig lækkert (og så er det hele øko).

Morgenmad på Frenchy

Lørdag havde vi endelig en hel dag uden arbejde på programmet, så vi sørgede for at arrangere en masse selvforkælelse :) Først spiste vi god (og fransk-inspireret) morgenmad på Frenchy. Vældig hyggeligt sted, men liiidt forvirret betjening. Stedet ligger centralt i nærheden af Strøget, så det er et godt udgangspunkt, hvis man skal videre ud i byen bagefter. Selv begav vi os mod Arket, for blandt andet at kigge på fine boligsager. Sæt god tid af til butikken, hvis ikke I har været der før. Der er så mange ting at kigge på! Og så ser deres café også vældig hyggelig ud.

Spa-tid hos Arndal (inviteret)

Middag på Rossopomodoro (inviteret)

Vi blev faktisk inde i indre by (se os, vi bruger københavnerudtryk!) resten af dagen, da vi var så heldige at være blevet inviteret på massage og spa i Arndal og efterfølgende middag på Rossopomodoro. Vi var helt døsige og afslappede, da vi begav os hjemad, hvilket resulterede i at Sidsel faldt i søvn på sofaen kl. 21.15. Massage og en halv flaske champagne – så sover man som et lille barn!

Frokost på Hooked

Søndag havde vi heldigvis en halv dag tilbage i byen inden vi skulle med flyet retur til Aarhus. Vi ville gerne have været en tur på Refshaleøen for blandt andet at spise på Lille Bakery og Banchina, men det må vente til næste gang. Vi vurderede, at det ville blive lidt for presset, så vi blev i stedet på Nørrebro og fik smagt fish’n’chips og hummerdog fra Hooked i stedet. Sidstnævnte har vi drømt om lige siden vi smagte den første gang på Heartland tilbage i juni! Ved 13-tiden begav vi os mod Kastrup og fløj så tilbage til Aarhus Airport. Det er altid dejligt med et afbræk og nogle arbejdsdage på den anden side af sundet, men det var godt nok også rart at komme hjem igen! Og så ovenikøbet på rekordtid, hvilket gjorde at vi fik tid til et familiebesøg søndag aftenen. Nu nyder vi at have et par uger i Aarhus inden turen snart går til USA :)

3 kommentarer

• Julie

Dette spørgsmål er kun spurgt ud af nysgerrighed, da I plejer at levere meget reflekterede og velovervejede indlæg. Tænker I over, hvor store miljømæssige konsekvenser det har at flyve til København fremfor at køre i tog eller bil, når I siger ja til at indgå et samarbejde med Aarhus Lufthavn? :-)

Siden  ·  Svar på kommentar
    • Lasse

Hej Julie :) Helt fair at du spørger! Og det er bestemt ikke fordi jeg ikke vil svare her, men måske du kan læse vores svar på det sidste indlæg, vi skrev ifm. turen til København: http://sidseloglasse.com/2018/09/12/arbejdsweekend-i-koebenhavn/#comments

Det er dog også kun en brøkdel af kampagnen, der har handlet om at flyve mellem Aarhus og København – resten har handlet om andre ruter til udlandet. Når det er sagt, så er det jo ingen hemmelighed at flytrafik helt generelt er belastende for miljøet og at man selvfølgelig kun skal flyve, når man mener, det er nødvendigt og giver mening. Så hvis man ikke mener, det giver mening at flyve fra Aarhus til København, skal man selvfølgelig ikke gøre det.

Sidsel er faktisk også ved at skrive et indlæg netop om klima og miljø og hvordan vi forholder os til det. Så stay tuned! :)

God dag til dig.

Siden  ·  Svar på kommentar
    • Julie

Tak for et godt svar :) Jeg vil se frem til at læse Sidsels indlæg! God aften.