Dagbog fra roadtrip i USA #2 - Sidsel & Lasse
Dagbog fra roadtrip i USA #1

Dagbog fra roadtrip i USA #2

Reklame for Jysk Rejsebureau

Som vi trykker udgiv på dette indlæg lakker vores roadtrip for alvor mod enden. Vi flyver tilbage til Danmark kl. 17 og skal indtil da suge den sidste sol til os ved poolen her i Vegas. Vi afleverede vores motorhome i lørdags, hvilket både var lidt vemodigt, men også lidt rart! Vemodigt fordi livet on the road har været virkelig sjovt og hyggeligt, rart fordi en kabine på 10 m2 bliver lidt trængt med tiden og skummadrasser lidt hårde for ryggen. To nætters ophold på et stort hotelværelse med kæmpe dobbeltseng var derfor en rimelig kærkommen afslutning på vores rejse.

Monument Valley og Dead Horse Point State Park

Da vi udgav sidste indlæg havde vi netop ramt Monument Valley og vores campingplads på The View. Inden da havde vi haft en formiddag til at udforske den hyggelig bjerglandsby Moab, der lukrerer på de turister der kommer for at se de omkringliggende nationalparker. Her spiste vi blandt anden en snasket og lækker omgang morgenmad på The Jailhouse Café. Hvis I nogensinde kommer forbi må I love at prøve deres Eggs Benedict og fuldkornsvafler. Vi nåede også et smut forbi Dead Horse Point Park, men ramte desværre tåget og vådt vejr, der lagde en dæmper på oplevelsen. Heldigvis klarede det senere op, og vi fik vekslende sol og skydække ved Monument Valley, der kastede spektakulære farver og skygger på klippeformationerne. Vi boede i første række til de mest kendte Buttes, og fik derfor også solopgangen ud over landskabet med næste morgen. Her havde tågen lagt sig som ringe rundt om monumenterne, og indimellem brød sollyset igennem, så det næsten så helt guddommeligt ud. Det var fedt at få med!

Horseshoe Bend og Antelope Canyon

Vi kørte tidligt fra Monument Valley torsdag morgen, da vi både skulle nå at aflægge Horseshoe Bend og Lower Antelope Canyon et besøg inden vi slog lejr for natten i Williams. Begge dele ligger ved byen Page, og kan sagtens nås i løbet af 3-4 timer. Det kan være en god idé at booke en tour til Antelope Canyon på forhånd, da attraktionen er steget voldsomt i popularitet i de senere år. Da vi først kom derned forstod vi til fulde fascinationen. Det er vanvittigt, hvad vind og vand kan gøre ved et landskab. De skulpturelle kurver minder ikke om noget andet, vi har set før. Vi fik rig lejlighed til at tage billeder dernede og dvæle ved de forskellige formationer. Desværre går man i gåsegang med 20-30 andre turister, men det er jo bare vilkårene, når en seværdighed bliver så populær. Lidt det samme var tilfældet med Horseshoe Bend. Det er et spektakulært syn, men fordi det er så nemt tilgængeligt fra hovedvejen, er der en folkevandring uden lige til og fra udsigtspunktet. Vi er dog glade for, at vi fik set begge dele. Alt andet ville have været dumt, når nu vi var på de kanter.

Grand Canyon

Efter vores udflugter i Page kørte vi til et campsite i Williams, der ligger knap en time fra Grand Canyon. Man kan også vælge at overnatte inde i selve nationalparken, men vi var simpelthen ikke hurtigt nok ude med at booke campingplads. Heldigvis havde vi hele fredag afsat til det store punktum på vores roadtrip, hvilket gav os rigelig tid til både at kigge på Grand Canyon Village og gå turen langs The South Rim. Landsbyen rummer fine bygningsværker tegnet af en af USAs første kvindelige arkitekter: Mary Colter. Derudover er det historiske hotel El Tovar også et kig værd. Vi valgte herefter at gå langs kanten af Grand Canyon i små 10 kilometer indtil vi ramte Mohave Point og blev samlet op af parkbussen. Det gav os akkurat tid nok til at drikke en kop kaffe i vores RV og så løbe tilbage til Mather Point og fange solnedgangen. Nøj hvor var det bare smukt. Det perfekte farvel til livet i vores motorhome. Nu skal vi bruge de næste par dage på at fordøje de mange indtryk og sortere igennem de resterende billeder. Vi har gjort os en masse erfaringer med motorhome som rejseform undervejs på turen, som vi også tænker at sammenfatte til et indlæg med tips og overvejelser. Hvis der er noget i forbindelse med turen, I gerne vil have svar på, må I endelig fyre løs!

Læs mere om Jysk Rejsebureaus rejser til USA her.